Strikker sokker til barna

I flere år har Liv Hanna Falklev (80)strikket sokker til barna i Benjamins hus.
- Strikking er en kjær hobby. Jeg har strikka masse opp gjennom årene, sier Liv Hanna. 


Liv Hanna Falklev fra Otta strikker sokker gjennom hele året.
Hun sender en hel eske til Benjamin Lies minnefond hver jul.

Tannhelsesekretær

Den spreke 80-åringen bor i Otta. Der har hun bodd siden 1971, men er opprinnelig fra Finnmark.
- Både jeg og mannen min vært pensjonister i 12 år nå, forteller hun.
I sitt yrkesaktive liv jobbet Liv Hanna har jobbet som tannhelsesekretær i over 40 år.
 - Jeg jobba sammen med mannen min som er tannlege.

Strikker, leser og går i fjellet

Liv Hanna og mannen har tre barn og sju barnebarn. Foruten strikking er hun glad i å lese og må alltid ha ei bok i nærheten. Hun elsker også å være på hytta Rondane.
- Det er virkelig vårt "jordbærsted". Der går vi mye i fjellet. Vi har mange fine opplevelser å se tilbake på - og håper ennå på flere.  

 Ved siden av strikking, er det å lese en bok en av Liv Hannas kjære hobbyer.
I tillegg går hun og mannen lange turer i fjellet når de er på hytta i Rondane.

Sender sokker i posten

Gjennom året strikker Liv Hanna mange sokkepar, og når det nærmer seg jul sender hun en eske stappfull av ullsokker til oss i Benjamin Lies minnefond. Sokkene har vi tatt med på våre reiser til Bulgaria og Romania.
- Det er så mye nød og så mange som trenger hjelp rundt omkring i verden. Det er derfor fint å få være med med det jeg kan. Jeg håper sokkene kan varme noen føtter der de kommer, sier Liv Hanna.

Dobbel varme

Vi sier TUSEN TAKK til Liv Hanna, som bidrar til fattige barn med noe av det hun kan aller best, nemlig å strikke! Sokkene hun sender er strikket i varm ull - og med et varmt hjerte. De må bare varme føttene de til slutt ender opp på!



Ingen kommentarer: